O kąpielach w jacuzzi- gorącej balii

Wszystko o jacuzzi – gorącej bali

Jacuzzi – drewniana balia to nic innego jak sauna japońska, która łączy w sobie walory tradycyjnej sauny, jak również nowoczesnego SPA. Wyglądem przypomina drewnianą beczkę, którą wypełniamy wodą i wówczas – w zależności od pory roku – podgrzewamy ją do wysokiej temperatury lub schładzamy.

Korzystania z jacuzzi – gorącej bali  do codziennej rutyny może pomóc poprawić ogólne samopoczucie i zdrowie. Regularne sesje zmniejszają poziom stresu, łagodzą ból, poprawiają jakość snu i zwiększają kondycję stawów. Są często stosowane w rehabilitacji i podczas zabiegów leczniczych. Jacuzzi to nie tylko miłe spędzanie czasu, ale także inwestycja w swoje zdrowie. Oto kilka funkcji, które zapewniają tak pozytywne działanie.

Hydromasaż – wpływ na zdrowie

Wanny z hydromasażem przynoszą dodatkowy poziom odprężenia. Mają wbudowane dysze masujące, które pomagają zrelaksować ciało i umysł. Daje to natychmiastową ulgę w stresie, co może być niezwykle korzystne dla osób borykających się z problemami emocjonalnymi i bezsennością. A to dopiero początek, każda minuta spędzona w jacuzzi to skuteczna walka z takimi dolegliwościami jak:

  • bóle głowy

  • apatia

  • bezsenność

  • rozdrażnienie

  • problemy żołądkowe

  • lęki

  • zaburzenia odżywiania

  • bóle mięśni

  • nerwowość

Połączenie ciepłej wody z masażem w jacuzzi zapewnia lepsze krążenie krwi. Pomaga to naczyniom krwionośnym rozszerzać się, umożliwiając przepływ większej ilości tlenu i składników odżywczych do głównych narządów. Może to sprzyjać zmniejszeniu bólu mięśni i sztywności stawów, a także jest pomocne w przypadku takich schorzeń, jak:

  • niedokrwistość

  • miażdżyca

  • zapalenie żył

  • reumatyzm

  • niedowład

  • nadwyrężenie mięśni

Hydromasaż ma również wpływ na układ trawienny, ponieważ sprawia, że odpady i toksyny są efektywniej usuwane z organizmu. Osoby, które cierpią na bóle brzucha, brak apetytu lub częste mdłości, mogą odczuć wielką ulgę po kilku sesjach w jacuzzi. 

Hydromasaż

pomaga również w walce z cellulitem. Ciepła woda w połączeniu z masującym strumieniem wody, który wywołuje ucisk na ciało powodując masaż skóry, tkanek podskórnych oraz mięśni. Masaż wodą poprawia naciąg skóry i ukrwienie. Metoda ta jest często stosowana w profesjonalnych salonach spa.

Ciepła woda

nie tylko masuje, ale również przyśpiesza metabolizm i wypiera toksyny z organizmu. Kojący wpływ hydromasażu to idealne dopełnienie programu treningowego i zbilansowanej diety.
Zanurzenie się w przyjemnie ciepłej wodzie jest tym, co wielu osobom kojarzy się z pełnym relaksem. Nic w tym dziwnego, ponieważ udowodniono, że takie kąpiele zmniejszają ból i stany zapalne, a także uspokajają układ nerwowy poprzez wydzielanie dodatkowej porcji serotoniny, wpływając tym samym na obniżenie poziomu stresu i lęku. Jednak to nie wszystkie korzyści, jakie niesie ze sobą kąpiel w jacuzzi.
 

Zanurzenie w wodzie może mieć dobry wpływ na pojemność płuc i pobór tlenu. Przyczyniają się do tego dwa czynniki – temperatura i ciśnienie wody, jakie wywiera ona klatkę piersiową i płuca. Gdy woda jest cieplejsza, a serce bije szybciej, można zwiększyć spożycie tlenu, a jednocześnie wytworzona para oczyszcza zatoki i oskrzela. Podczas ciepłej kąpieli są wzmacniają się mięśnie klatki piersiowej ponieważ muszą pracować o 60% ciężej, aby oddychać. 

Kąpiele w ciepłej wodzie sprawiają, że spływa z nas nie tylko stres, ale i zmęczenie. Nasz organizm wyjątkowo szybko rozgrzewa się (nawet szybciej niż w tradycyjnej saunie) i regeneruje się po wysiłki fizycznym. Wpływa to również na jakość naszego snu. Właśnie dlatego kąpiele w ciepłej wodzie są zalecane ludziom, którzy mają problemy z zasypianiem lub cierpią na bezsenność.

Wyporność wody

sprawia, że każdy zanurzony w niej ciężar jest o wiele lżejszy. To dlatego niekiedy możemy się na niej unosić. Ta niesamowita właściwość znalazła swoje zastosowanie w rehabilitacji i sporcie. W wodzie jesteśmy znacznie lżejsi i dlatego nasze stawy podczas ruchu nie są tak obciążone. Nie bez powodu pływanie w basenie uznaje się za najzdrowszy ze sposobów aktywności ruchowej. Ćwiczenia w wodzie są zalecane osobom starszym, a także ludziom cierpiącym na urazy kończyn i stawów oraz na nadwagę.

Zdrowie psychiczne i relaks

Stres jest głównym składnikiem wielu problemów zdrowia psychicznego i fizycznego. Odpowiedzialny jest zarówno za uczucie strachu, jak i rozwój zagrażających życiu chorób. Objawia się na różne sposoby i może wynikać z wydarzeń życiowych lub nieumiejętności dostosowania się do obecnej rzeczywistości. Relaks jest kluczem do kontrolowania poziomu stresu i lęku, a nic nie przynosi go szybciej, niż odprężająca kąpiel w jacuzzi. 

Udowodniono, że regularne sesje przynoszą korzyści zarówno dla zdrowia psychicznego, jak i fizycznego. Bezpośrednio korelują z lepszą jakością snu, mniejszą liczbą dni chorobowych, zmniejszoną absencją w pracy i liczbą hospitalizacji. Hydroterapia, terapia cieplna i masaże poprawiają krążenie i kontrolują ciśnienie krwi. Podczas kąpieli odbywa się także stymulacja przepływu limfy, co wzmacnia układ odpornościowy, niweluje odpady metaboliczne, toksyny i bakterie. Wszystkie te czynniki mają związek z samopoczuciem i nastrojem.

Podsumowanie

Hydromasaże, gorące kąpiele i ruch w wodzie są zalecane szczególnie tym osobom, które cierpią na urazy lub zmagaj się z nadwagą, cellulitem i poważniejszymi schorzeniami zdrowotnymi. Z tego powodu profesjonalne wanny z hydromasażem spotykamy w szpitalach, klinikach, sanatoriach i salonach spa. Taka kuracja jest często bardzo droga, a trzeba ją regularnie powtarzać. Rozwiązaniem może być zakup własnego jacuzzi ogrodowego lub wanny z hydromasażem. To nie tylko sposób na poprawę wyglądu i zdrowia, ale również doskonała rozrywka i sposób na złagodzenie stresu.

Witki do sauny i jacuzzi – możliwość zakupu u nas

Do czego służą? Wykorzystuje się je podczas kąpieli w saunie do masażu naszego ciała.
Uderzanie witkami w ciało powoduje masaż i wspomaga oczyszczanie ciała z toksyn. Ten wspaniały masaż poprawia krążenie krwi i limfy. Dzięki temu regularne stosowanie masażu witkami może pomóc w walce m.in. z cellulitem.


Już po kilku kąpielach saunowych z wykorzystaniem witek wygląd naszej skóry ulegnie poprawie. Będzie jędrniejsza i bardziej napięta. Do tego przyczyniają się także olejki eteryczne jakie uwalniają się podczas masażu witkami. Wysoka temperatura w saunie oraz uderzenia wykonywane gałązkami sprawiają, pory naszej skóry jeszcze bardziej się rozszerzają a przez nie wprowadzane są olejki z gałązek. Skóra staje się bardziej odżywiona. Poprawia się jej ukrwienie.

Przed kąpielą w saunie witki należy namoczyć. Witki zielone z młodych gałązek wystarczy włożyć do wiadra z zimną wodą na ok. 2 godziny. przed wejściem do sauny. Po wejściu do sauny co jakiś czas uderzamy witkami o nasze ciało.

Do namoczenia witek proponujemy 5litorwe wiadro służące później do polewania się wodą w celu schłodzenia organizmu. 

Czapki saunowe i do jacuzzi

 możliwość zakupu u nas

W jakim celu ich używać?

Podczas saunowania powinniśmy chronić głowę przed działaniem wysokiej temperatury. Nadmierne przegrzanie może nam szkodzić i prowadzić do omdlenia czy udaru. Czapka skutecznie temu zapobiega. Ponadto odpowiednia ochrona jest pożądana również dla ochrony włosów. Ochrona ta jest szczególnie istotna podczas gorących seansów. W saunie szczególnie szybko rozgrzewa się organizm w tych miejscach gdzie jest najmniej tkanki tłuszczowej, a głowa do takich części ciała należy.

Czapki w jacuzzi powstrzymują przed zamoczeniem głowy. Wskazane w zimne lub mroźne dni. Powstrzymuje głowę przed schłodzeniem i nadmierną utratą ciepła, zabezpieczają zatoki.