Nasza SAUNA to Ruska Bania stary rosyjski zwyczaj.

Bania dostarcza energii. Poprawia samopoczucie, apetyt, wytrzymałość na warunki ekstremalne (zimno-ciepło) i wzmacnia układ odpornościowy. Ponadto jest to strefa relaksu, gdzie nawiązujemy kontakty towarzyskie, i jako nieliczne miejsce do wypoczynku, gdzie nie wzbrania się rozmów.  Relaks często przebiega wśród rozmów i integracji. Zbliża ludzi.
Przeczytaj co o Ruskiej Bani piszą specjaliści -https://sylwia-saunamaster.blogspot.com/2017/06/wasciwosci-zdrowotne-ruskiej-bani.html

O Saunowaniu

Jak działa sauna- Ruska Bania? Zalety korzystania z sauny

Sauna określana jest przez specjalistów gorącą terapią dla ciała i duszy. I nie bez przyczyny. Regularne korzystanie z sauny zapewnia nie tylko piękną skórę, ale skutecznie redukuje codzienny stres i zmęczenie. Dowiedz się, jak działa sauna i dlaczego warto z niej korzystać.

Przeczytaj co piszą specjaliści o naszej Ruskiej Bani- https://sylwia-saunamaster.blogspot.com/2017/06/bania-tradycja-rosyjskiej-sauny.html

Sauna "oddala gniew i wysusza żółć", która nagromadziła się w naszym organizmie podczas dnia - tak twierdzą Finowie, najwięksi admiratorzy korzystania z sauny.

Jak działa sauna?

Kilkunastominutowy seans w pomieszczeniu nagrzanym nawet do 80° C, rozgrzewa naszą skórę do 40° C, a temperaturę całego ciała podnosi o jeden stopień. W wyniku tego organy wewnętrzne odczuwają niewielką "gorączkę". I o to właśnie chodzi. Taki stan wzmaga produkcję ciałek odpornościowych we krwi, które skutecznie zabijają wirusy i bakterie. Jeśli mamy więc niewielki katar lub czujemy się lekko przeziębieni – po saunie wszystkie te dolegliwości z pewnością miną. Pod warunkiem jednak, iż bezpośrednio po seansie ochłodzimy się początkowo na świeżym powietrzu, a następnie zastosujemy schłodzenie zimną wodą. Taka saunowa gra w ciepło-zimno aktywizuje ukrwienie i rozluźnia napięte mięśnie. I przy okazji gwarantuje doskonałe samopoczucie.

Gdy na dworze ziąb i plucha, przyjemnie jest spocić się: w dodatku dla zdrowia. Ciepło sauny szczególnie aktywizuje układ krążenia. Dochodzi do rozszerzenia naczyń krwionośnych, czynność serca ulega przyspieszeniu. Lepsze ukrwienie dodaje nam energii, a zarazem ciało się odpręża. Stąd można spotkać się z pozornie sprzecznymi opiniami, że sauna pobudza lub, że wycisza. Tymczasem jeden i drugi efekt jest możliwy. W zależności od potrzeb. Chodzenie do sauny wzmocni naszą odporność, pomoże zregenerować mięśnie i poprawi jakość naszego snu dzięki usunięciu skutków stresu. To także dobry sposób na poprawę kondycji naszej skóry, ponieważ podczas seansu w saunie mocno się ona oczyszcza. Również działanie relaksujące sauny jest nie do przecenienia, dlatego najlepiej korzystać z niej wieczorem, przed pójściem spać.

Właściwości sauny w dużej mierze zależą od jej rodzaju. Choć zasadniczo korzyści z korzystania z jej dobrodziejstw są podobne w przypadku sauny suchej i parowej, będą się one jednak nieznacznie różnić w niektórych kwestiach. Wynika to przede wszystkim z odmiennych warunków, które panują w poszczególnych pomieszczeniach. I tak, w saunie suchej (fińskiej) temperatura może sięgnąć nawet 80 stopni Celsjusza! Połączenie z bardzo niskim poziomem wilgotności powietrza (maksymalnie 15%) sprawia, że sauna sucha ma wiele zalet. Jeden seans w jej wnętrzu pozwala spalić nawet 300 kalorii! Co więcej, regularne korzystanie z sauny fińskiejpoprawia pracę serca i układu krążenia. Wzmacnia także naturalną odporność organizmu. Co ciekawe, chodzić do sauny suchej powinny osoby
z napięciem mięśni grzbietu oraz przewlekłym reumatoidalnym zapaleniem stawów. Pomoże to zmniejszyć dolegliwości towarzyszące tym stanom.


Sauna - skąd się wzięła?

Na początku była "łaźnia pocącego się kamienia" – już w czasach epoki kamienia znane były kąpiele w rozgrzanym powietrzu, których zażywano w jamach wykopanych w ziemi lub chatach z gliny. W miejscach tych układano najpierw kamienie, podpalano je, a następnie polewano wodą. Świadectwa "zdrowego pocenia się" znaleźć też można w zapiskach pism Azteków, wśród Indian gwatemalskich, Eskimosów, ludności Korei, Japonii i Azji. Stąd dwa tysiące lat temu moda na saunę dotarła do Finlandii, gdzie zadomowiła się na dobre. Początkowo sauny budowano z kamienia lub w formie namiotów uszczelnianych skórami i futrami. Z czasem zaczęto stosować drewno – i tak pozostało do dnia dzisiejszego. Stare zapiski indiańskie donoszą, iż w dawnych czasach na rozgrzane kamienie dodatkowo kładziono zioła, aby wyzwolić związki aromatyczne uzdrawiające ciało. Dzisiaj kamienie polewa się wodą z kilkoma kroplami olejków eterycznych.

Saunowe seanse

Nieodłączną częścią wizyty w saunarium są tzw. seanse saunowe, które Niemcy określają trafnie "aufgussami" (od słówka polewać). Wytwarza się wtedy zwiększona ilość pary, która ma doskonałe działanie inhalacyjne i pomaga oczyścić górne drogi oddechowe z wirusów i bakterii. Do najbardziej popularnych należą seanse zapachowe, podczas których wykorzystuje się olejki eteryczne – miętowe, owocowe, anyżowe, waniliowe itd.

Parę zasad, które mogą się przydać 
- Przed tym zabiegiem relaksacyjnym bierzemy prysznic, a potem starannie wycieramy się do sucha.
- Sauna to miejsce dla golasa, ewentualnie okrytego ręcznikiem (jeśli nie jesteśmy sami).
- Pierwszy raz nie powinien trwać dłużej niż kwadrans.
- Nie korzystamy z sauny zaraz po posiłku lub po spożyciu alkoholu.
- Biżuteria i makijaż? Zapomnij, jeśli nie chcesz się poparzyć.
- Wypicie litra wody przed sprawi, że będzie co wypocić.
- W saunie, na co zwracają uwagę bywalcy, nie rozmawiamy. To nie tylko kwestia kultury osobistej, ale i zdrowia. Zasadniczo ciepłe powietrze powinno dostawać się do organizmu przez nos, nie usta. Wprawdzie dla niektórych osób to niewykonalne (zwłaszcza w saunie suchej), gdyż dochodzi do szybkiego podrażnienia śluzówki, jednak wówczas zaleca się raczej ostrożne oddychanie "mieszane".
- Jednorazowy pobyt w środku powinien trwać ok. 8-15 minut. Można leżeć, bądź siedzieć, na ławach, jednak osoby leżące na dwie minuty przed wyjściem powinny usiąść.
- Jeśli jesteś sam lub z osobą zaprzyjaźnioną, która wyraża na to zgodę, możesz nie tylko wylewać wodę na kamienie (by podnieść wilgotność powietrza), ale i dodać do niej wybrane olejki aromatyczne. W zależności od potrzeb: inhalują, odprężają, poprawiają samopoczucie (
więcej o aromaterapii).
Do wody, którą będziemy polewać kamienie można dodać swoje ulubione olejki aromatyczne. Wydobyte z nich substancje zapachowe doskonale inhalują, poprawiają nasze samopoczucie, odprężają, lub też mogą działać pobudzająco.
- Po dostatecznym wygrzaniu ciała (co objawia się przede wszystkim potem), organizm schładzamy wodą z wiadra. .
- Zazwyczaj zaleca się, by powyższe czynności powtórzyć trzy razy.
- Zawsze po zabiegu w saunie zaleca się około 20-30 minutowy odpoczynek.
- W czasie pobytu w saunie możesz poczuć się gorzej. Wówczas spokojnie, powoli wstań i wyjdź z kabiny. Odpocznij na leżaku kilka minut - na pewno wszystko wróci do normy. Jeśli nie, poproś kogoś z personelu o pomoc.


Poprawne saunowanie- przeczytaj co piszą specjaliści: https://sylwia-saunamaster.blogspot.com/search/label/Poprawne%20saunowanie?&max-results=6

Z dzieckiem w saunie- przeczytaj co piszą specjaliścihttps://sylwia-saunamaster.blogspot.com/search/label/dziecko%20w%20saunie?&max-results=6

Rodzinne saunowianie- przeczytaj co piszą specjaliści- https://sylwia-saunamaster.blogspot.com/2018/03/rodzinne-saunowanie-opinia-rodzica_29.html


Witki do sauny – możliwość zakupu u nas

Do czego służą? Wykorzystuje się je podczas kąpieli w saunie do masażu naszego ciała.
Uderzanie witkami w ciało powoduje masaż i wspomaga oczyszczanie ciała z toksyn. Ten wspaniały masaż poprawia krążenie krwi i limfy. Dzięki temu regularne stosowanie masażu witkami może pomóc w walce m.in. z cellulitem.

Już po kilku kąpielach saunowych z wykorzystaniem witek wygląd naszej skóry ulegnie poprawie. Będzie jędrniejsza i bardziej napięta. Do tego przyczyniają się także olejki eteryczne jakie uwalniają się podczas masażu witkami. Wysoka temperatura w saunie oraz uderzenia wykonywane gałązkami sprawiają, pory naszej skóry jeszcze bardziej się rozszerzają a przez nie wprowadzane są olejki z gałązek. Skóra staje się bardziej odżywiona. Poprawia się jej ukrwienie.

Przed kąpielą w saunie witki należy namoczyć. Witki zielone z młodych gałązek wystarczy włożyć do wiadra z zimną wodą na ok. 2 godziny. przed wejściem do sauny. Po wejściu do sauny co jakiś czas uderzamy witkami o nasze ciało.

Do namoczenia witek proponujemy 5litorwe wiadro służące później do polewania się wodą w celu schłodzenia organizmu.

Przeczytaj co witkach saunowych piszą specjaliści- https://sylwia-saunamaster.blogspot.com/2017/06/o-witkach-w-ruskiej-bani.html

Czapki saunowe i do jacuzzi

 możliwość zakupu u nas

W jakim celu ich używać?

Podczas saunowania powinniśmy chronić głowę przed działaniem wysokiej temperatury. Nadmierne przegrzanie może nam szkodzić i prowadzić do omdlenia czy udaru. Czapka skutecznie temu zapobiega. Ponadto odpowiednia ochrona jest pożądana również dla ochrony włosów. Ochrona ta jest szczególnie istotna podczas gorących seansów. W saunie szczególnie szybko rozgrzewa się organizm w tych miejscach gdzie jest najmniej tkanki tłuszczowej, a głowa do takich części ciała należy.

Czapki w jacuzzi powstrzymują przed zamoczeniem głowy. Wskazane w zimne lub mroźne dni. Powstrzymuje głowę przed schłodzeniem i nadmierną utratą ciepła, zabezpieczają zatoki.


Aromaterapia -olejki czekają na Gości

Olejki do sauny to prawdziwy dar natury, bogactwo zmysłowych zapachów, ambrozja dla naszych zmysłów. To inaczej esencje roślinne, bazujące na ziołach leczniczych, mają dobroczynny wpływ na nasz nastrój. Ciepło które oferuje sauna w połączeniu z łagodną wonią olejków aromatycznych to prawdziwy komfort wypoczynku, który nasyca nasz zmysł węchu cudowną wonią darów przyrody. Tym sposobem relaks w saunie stanie się poniekąd odbiciem wypoczynku na łonie natury – przechadzką po pachnącym świerkiem lesie lub po świeżo ściętej, zielonej trawie. 

Nasz obiekt jest całoroczny

im zimniej ... tym lepiej...